Discuri, tamburi, plăcuţe, etriere, pistonaşe … mai avem ceva? Pedală, cablu, drive-by-wire în cel mai nou caz şi cam atât. Şi din când în când lichid de frână. Era destul de simplu. Noutăţile erau carbonul sau ceramica din compoziţie. Acum, lucrurile se complică un pic în mintea celor de la Continental. Cum îi stă bine oricărei firme inteligente şi actuale, îşi virează producţia spre segmente conexe profilului de activitate, iar frânele se împacă bine cu cauciucurile.
Nemţii propun un mecanism diferit de frânare pentru maşinile electrice – care utilizează mult mai puţin discurile şi plăcuţele datorită frânei regenerative (similară celei de motor) pe care o acţionează prima pentru încărcarea bateriei. Faza a doua e cea de disc şi plăcuţe, atunci când şoferul o cere când lasă piciorul greu pe pedală. Utilizarea rară nu înseamnă neapărat şi durată de viaţă mai mare. Discurile nesolicitate ruginesc dacă nu au contact cu plăcuţele.
Pentru a preveni asta, Continental s-a băgat în treabă. Discul de frână din aluminiu vine ataşat de elementul-stea pe care îl vedeţi în poză (stea care este poziţionată în interiorul jantei, implicit discul). Astfel, diametrul discului poate fi mult mai mare, ventilarea se face mai bine, iar forţa de frânare e răspândită pe o suprafaţă generoasă a discului.
Continental spune că greutatea roţii este mult redusă acum, iar frâna mai eficientă datorită discurilor clasice care ruginesc. Totodată, discul de aluminiu e garantat pe viaţă.